tisdag 8 februari 2011

Qonrad


Har longerat Qonrad idag, men det gick i K-G Svenssons favvo tempo alltså tokfort. När klippet är filmat gick det i ett "lugnt" tempo. Samlad trav är töntigt tycker Qonrad det ska vara ökad trav och ökad galopp när man longerar allt annat är för fjollor. Ska nog försöka mig på att tömköra istället men tror jag ska vara i ridhuset då kan nog bli lite för spännande annars. Men tömkörning är sån färskvara, när man inte tömkört på att tag så går den mesta av tiden åt till att trassla ut sig eller att undvika att trassla in sig ännu mer i tömmarna. När jag tömkörde ofta (nästan varje dag i ett år) då var det enkelt. Då hängde jag med i travökningar, kunde tömköra både i öppna och sluta (dressyr rörelser för eventuella ikke hästnördar till läsare där dom springer på snedden mycket enkelt förklarat) . Men nu så måste jag ha med mig sax så jag kan klippa mig ur trasslet, tur jag har billiga tömmar och inte svindyra lädertömmar från Tärnsjö ;)

Om någon nångång funderar på att köpa en fin present till mig så kan jag säga att en tömkörnings gjord från Tärnsjö ligger högt på önskelistan!

Over and Out

// Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar