söndag 18 november 2012

Qonrads kåserier

Hej!

Nu var det länge sedan jag skrev men så kan det vara när man är strängt upptagen med att hitta på hyss ;) Det nya året började bra för min del, inte lika bra för matte. Jag fick flytta ner till ett annat stall för att hålla mattes systers häst sällskap. Hon heter Pricken å är ganska grinig (hon är ju inte fuxmärr för intet lixom) Ja tyckte ganska fort att det var hysteriskt tråkig att gå själv i en hage. Plus att vindskyddet i hagen är ju en beklaglig 70tals kvarleva ungefär som skotskrutiga heltäckningsmattor. Som tur var vet en bra karl hur man reden sig själv, så jag hoppade lite käckt ut genom vindskyddet tyvärr följde takstolen med och jag fick offra halva pannluggen...hmm kanske inte så genomtänkt, det medger jag fick dessutom hjärnskakning. Men jag fick efter det gå med Pricken som jag tack vare min italienska charm snabbt fick på min sida...hehe...damerna är som smör i mina...hovar ;)

Sen måste matte varit nöjd med mig för det tog 2 veckor till nästa bus. Det var när hon skulle rida hem mig till Rot igen å Pricken skulle snoffsa ner sig till Snobbeholm som jag kallar det. Jag får ju följa med ut å stoppa in damen i transporten som dessutom är beklagligt liten. Hmm... när matte sträcker sina T-rex armar för att stänga bommen ser jag min chans och backar försiktigt och HA hon tappar mig. Glatt trallande på min favorittextrad "Jag vill känna mig fri fri fri, det är min filosofi fi fi fi" travar trafikpolis Qonrad ut på riks 70an. Väl där kontollerar jag att hela militärkonvojen på väg från Trängslet står helt stilla. Det gör dom även mötande bil står still, hehe. Glidtacklar matte ner i diket, de små korta flimmerhåren till ben ser så komiska ut när hon kravlar runt i snö...HA!

Senare när jag flyttat hem igen, så en morgon bestämde jag att busa lite med Amanda. Jag Houdini-Qonrad tog mig ut ur min cell under natten. Först drog jag på vattenkrannen för fullt hehe. Så när stackars Amanda kom rann det vatten ut genom ytterdörrarna. Hon behövde gummistövlar för att ta sig in...


I stallet möttes hon av detta, mohahaha!


Ett av mina bästa, sen operation å allt som följt har ju matte skrivit om så det hoppar jag över, för den här gången. Det var ett bus som gick lite överstyr...Pöss å kram å alla morötter till MIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar